7 قدم تا تاثیرگذاری در زندگی خودمان و اطرافیان

1402/10/24

کتاب هفت عادت مردمان موثر اثر «استفان کاوی» یکی از کتا ب های مرجع در حوزه ی موفقیت و روانشناسی است. در این کتاب هفت عادت از مردمان موثری را بیان می کند که به توسعه فردی کمک می کنند. بیان ساده و آرام کتاب، همه ی افرادی را که تمایل دارند در زندگی خود به موفقیت برسند را جذب می کند. این کتاب به شما کمک می کند عادت های مهمی را فرا بگیرید که باعث پیروزی شما می شود. هفت عادت مردمان موثر به روشنی نشان می دهد که موثر بودن -در زندگی شخصی خودمان یا زندگی دیگران- نتیجه قوانین برای اداره یا کنترل کردن دیگران نیست بلکه محصول رفتار و منش ما است.

 

7 قدم تا تاثیرگذاری در زندگی خودمان و اطرافیان

می توان گفت این هفت عادت برنامه ای برای ایجاد تغییرات بنیادی و پایدار است. به شرط آنکه به دقت آن ها را بیاموزیم و به دیگران آموزش دهیم. از همه مهمتر متعهد شویم آنها را هر روز در زندگی خودمان به کار ببریم تا بخشی از وجودمان شود.

این هفت عادت کاملا به یکدیگر مرتبط هستند. در ادامه به صورت خلاصه به این 7 عادت می پردازیم:

  1. عامل باشید.
  2. از پایان آغاز کنید.
  3. به اولین ها بپردازید.
  4. برد-برد فکر کنید.
  5. متوجه شوید و سپس دیگران را متوجه کنید.
  6. هم افزایی داشته باشید (استفاده از قدرت جمعی) .
  7. ارّه را تیز کنید.

عادات خوب زندگی

این هفت عادت چه ثمراتی برای ما دارند؟

  • اولین ﺛﻤﺮه اﻳﻦ ﻫﻔﺖ ﻋﺎدت، اﺣﺘﺮام ﺑﻪ ﺧﻮد و اﻋﺘﻤﺎد ﺑﻪ ﻧﻔﺲ بیشتر است که ﻧﺎﺷﻲ از ﺧﻮﻳﺸﺘﻦداری اﺳﺖ. زیرا در این صورت خود را قربانی اوضاع و شرایط نمی بینید و خودتان بر آن مسلط خواهید بود .
  •  دومین ثمره اش، تاثیر بر روابط انسان ها و بهبود آن است. این دو ثمره کاملا با هم مرتبط هستند. زیرا هر چه میزان احترام به خود و اعتماد به نفس تان بیشتر باشد، برای دیگران احترام بیشتری قائل خواهید بود و هرگز زندگی خود را بر اساس نقاط ضعف دیگران بنا نخواهید کرد.
  • سومین ثمره این هفت عادت، ایجاد انگیزه در دیگران است. 
  • چهارمین ثمره اش خلاقیت، شادی،هیجان و اشتیاق برای آموختن خواهد بود.

 

در نهایت می توان گفت قرار نیست بعد از خواندن این کتاب، شما ناگهان به موفقیت برسید. تنها به خودتان بستگی دارد که با انتخاب هایی که می کنید در مسیر درستی قرار بگیرید. کتاب هفت عادت مردمان موثر به شما قوانین حرکت به سمت موفقیت و روش های پیمودن ادامه این مسیر را معرفی می کند. خواندن این کتاب توسط بسیاری از متخصصان موفقیت و افراد موفق جهان توصیه می شود. 

آیا شما هم این کتاب را خوانده اید؟ نظرتان راجع به آن چیست؟ نقش این کتاب در موفقیت شما چقدر بوده است؟

 لطفاً تجربیات و نظرات خودتان را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران



مقالات مرتبط