19-به بهبود مستمر متعهد شوید . شما باید در همه زمینه ها بر کیفیت کالا و خدمات خود بیفزایید تا فعالیتهای خود را بهتر، ارزان تر و سریع تر نسبت به رقبا به دست مشتریان خود برسانید . باید به "روش کایزن " که به معنی " بهبود مستمر "است خودرا تعالی بخشید . همه را در سازمان تشویق کنید،کارهایشان را بهتر ، سریع تر و ساده تر انجام بدهند. به آنها آزادی عمل بدهید که بدون ترس روبه رو شدن با انتقاد ، کارشان را انجام بدهند . بطور منظم هرکالا ، خدمت و فرآیندکاری را بررسی کنید که چگونه می توانید به شکلی کارهایتان را بهتر کنید . با همکاران خود جلسات مشورتی برگزار و بررسی کنیدکه نسبت به رقبایتان از 1تا 10 چه امتیازی دارید . برای اینکه در کاری که می کنید بهترین شوید چه کاری باید بکنید ؟چگونه مشتریان خود را می توانید راضی تر و خوشحال تر کنید ؟ کدام اقدام است که بلافاصله می توانید انجام دهید که کیفیت عملکرد خود را بالاتر برده و رضایت مشتریان رابیشتر جلب نمایید ؟
20-روی محصول اصلی متمرکز شوید .محصول اصلی شما ، محصولیست که به بهترین شکل تولید می شود .مشتریان ؛آن را به شدت دوست دارند . سودمندترین کالای شماست و اساس کارشما را تشکیل می دهد . این کالایی است که به خاطر آن شناخته شده هستید و به بهترین شکل ممکن آن را تحویل می دهید . متاسفانه بعضی از تولید کنندگان ، مهم ترین محصول خودرا به شکلی که باید رعایت نمی کنندو به این دلیل که از این محصول درآمد خوبی دارند ؛ فرض را براین می گذارند که همیشه به همین شکل باقی خواهد ماند . و از این رو، به سراغ کالاها و خدمات دیگری می روند و اگر به اندازه کافی دقت نکنند ، رقبا کارشان را ازآنها خواهند ربود و آنها به مشکل برخواهند خورد . از قاعده 80 به 20 در همه بخشهای تجارت خود استفاده کنید . به 20 درصد کالاها ، خدمات ، کارکنان موقعیتهاو مشتریانی که 80 درصد سود را به شما می رسانند توجه بیشتری بکنید و به هر قیمتی شده ازآنها مراقبت نمایید و موارد و افراد دیگررا رها سازید . بهترین رهبران کسانی هستند که حرکات ممکن را پیش بینی می کنند و برای هریک راهکاری در نظر می گیرند .
21-روی نتایج متمرکز شوید .نتایج در تجارت به منزله همه چیزاست . تنها معیار راستین توانمندی شخصی و اثر بخشی شرکت هستند و مشتریان به آن بها می دهند .. موفقیت شغلی به این بستگی دارد که چگونه طبق قول و قراری که داده اید ، رفتار می کنید .از خود بپرسید :" مشتریان ازکالاها و خدمات من چه انتظاری دارند ؟"و به آن عمل کنید .بطور کلی بایدهفت اقدام برای بهبود تولید، عملکردو بازده خود انجام دهید و این هفت اقدام را به قدری تمرین کنید ،که بهره وری و کاآریی خودرا به دو برابربرسانید، بردرآمد خود بیفزایید و سریع تر از دیگران به جلو قدم بردارید . 1- هدفهای خاص، روشن، شفاف ،مکتوب و قابل اندازه گیری در همه زمینه های مهم زندگی مشخص کنید . 2- روی کاغذ فکر کنیدو فهرستی از کل کارهایی که باید همه روزه انجام دهید ، شب قبل تهیه کنید .3-فهرست را الویت بندی کنید و از قاعده 80 -20اکارهای مهم تر شماره گذاری کرده وشروع کنید .4- بعضی از کارها را به بعد موکول کنید .5- از کارهای با ارزش تر شروع کنید .6- روی مهم ترین کار تمرکز کنید تا 100درصد آن به پایان برسد . 7- کارهای مهم را فوری انجام دهید و سرعت آن را تا پایان کار ادامه دهید .
نتیجه : 1-ازجایی که هستید شروع کنید : تجارت خودرا از نظر فروش ،مداخل ، سوددهی و شرایط بازار به شکلی که هست تحلیل کنید .2- زیر گذشته خط بکشید :از اندیشیدن از مبدا صفر استفاده نموده و از خود بپرسید ؛ با توجه به علم و آگاهی امروز ، کاری را که می کنید ، آیا دوباره انجام می دادید ؟ 3- فعالیت اقتصادی خودرا تحلیل اساسی بکنید : تولیدات ، خدمات ، فرآیندهای کاری و فعالیتهای خودرا بطور اساسی تحلیل و باز بینی کنید .4- دقیقا تعیین کنیدکه چه می خواهید : هدفهای دقیق ، روشن و مکتوب را برای خود در نظر بگیرید . 5- آینده ایده آل خودرا طراحی کنید : سه تاریخ در سال آینده را در نظر بگیرید و فرض کنید در همه زمینه ها در شرایط عالی به سر می برید . کار و تجارتتان چگونه به نظر می رسد ؟ چگونه می توانید به این پنداره واقعیت ببخشید ؟6 -بیانیه ماموریت خودرا بنویسید : دقیقا مشخص کنید که با تجارتتان می خواهید برای دیگران چه کاری انجام دهید . نتیجه باید قابل اندازه گیری باشد . 7- سازمان خودرا از نو ایجاد کنید : تصور کنید که می خواهیدکارتان را از نو شروع کنید . چه کاری را متفاوت از قبل انجام می دهید ؟
8- اشخاص مناسب را انتخاب کنید :95درصد موفقیت شمارا کارکنانتان رقم می زنند. وقت صرف کنید و اشخاص مناسب را انتخاب نمایید . 9- بازاریابی موثرتر بکنید :به هریک از راهکارهای بازاریابی خود فکر کنید. از چهار اصل تخصص، تفاوت گذاری، بخش بندی و تمرکز برای هریک ازکالاها و خدمات خود استفاده کنید . 10- رقابت خودرا تحلیل کنید :دقیقا با چه کسانی رقابت می کنید و چرا مشتریان احتمالی و بالقوه ازآنها خرید می کنند؟11- بهتر ، ارزان تر و سریع تر از رقبا به مشتریانتان سرویس بدهید .12- ترکیب بازاریابی خودرا تغییر بدهید . تصور کنید مشاور تجاری خودتان هستید . از مفید و مناسب بودن محصول ، قیمت ، مکان و بازاریابی در بازار امروز از خود سئوالات سخت بپرسید . 13- شرکت خود را برای موفقیت بسیج کنید : مشخص کنید دوست دارید مشتریانتان در باره شما چه بیندیشند و چه بگویند ؟ 14- واحدهای فعالیت استراتژیک ایجاد کنید : کالاها و خدمات خودرا به چها طبقه گاوهای شیرده ، ستاره ها ، علامت سئوالها و سگها تقسیم کنید .
15- موثرتر بفروشید:تلاشهای فروش خودرا بهتر و موثرتر کنید . اشخاص موثرتری را استخدام کنید.آموزشهای بیشتری بدهید و روشهای مدیریتی بهتری را اعمال کنید . 16-تنگناها را از میان بردارید :عوامل و افرادی که سرعت رشد کارشمارا کم می کنند شناسایی و از میان بردارید. 17-شرکت خودرا از نو طراحی کنید : همواره راههایی برای ساده تر تولید کردن و بهتر فروختن کالاها و خدمات خود پیدا کنید.و به افراد مناسب کارها را تفویض نمایید. 18- برسود خود بیفزایید : تمامی کالاها و خدمات خودرا تجزیه و تحلیل کنید و میزان سوددهی هرکدام ازآنها را مشخص کنید و فروش محصولات و خدمات کم سود را کنار بگذارید . 19- به بهبودی مستمر متعهد شوید: به روش کایزن روز به روز خودرا بهتر کرده و سعی نماییددر سطحی بالاتر ازانتظارات مشتریان ظاهر شوید . 20- روی محصول اصلی متمرکز شوید: مهم ترین کالایا خدمتی را که ارائه می دهید شناسایی کرده بیشترین وقت خودرا برای فروش و تولید آن محصول صرف نمایید . 21- روی نتایج متمرکز شوید : بیشترین انرژی و منابع خودرا صرف کارهایی بکنید که بیشترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد .و روی کارهایی که الوییت بیشتری دارند فعالیت نمایید.
سرکار خانم مهندس شکوفه شهیدی تمام تلاش خود را بابت ارائه مطالب مفید و کاربردی برای افزایش سطح علمی شما عزیزان مینماید. در صورت تمایل برای مشاوره و راهنمایی میتوانید تماس حاصل فرمایید.
دیدگاه ها