فروش در دوره بحران



فروش در دوره بحران

اقدامات مؤثر در زمان بحران:

خونسرد باشید ، کنترل ذهنی و حسی خود را بدست بگیرید، نفس عمیق بکشید، ترس از شکست و افکار منفی را از ذهنتان پاک کنید.

باخود بگوئید که "این نیز بگذرد"



قبل از واکنش ، مشکل را بررسی کنید و بدنبال جنبه های مثبت آن باشید و سعی کنید درسهایی که می توانید از این بحران بیاموزید را بیابید.

با افراد موفق درآن زمینه، مشورت کنید و راههای پیشنهادی آنان را تجربه کنید. به توانایی هاتان اطمینان داشته باشید بدانید که اگر افرادی هستند که در این شرایط موفق شدند، پس شما هم می توانید. بدترین احتمالی که ممکن است بوقوع بپیوندد شناسایی کنید و سریع خسارات و زیانها را به حداقل برسانید.

حس تأسف و یا انداختن تقصیر به گردن دیگران خودداری کنید. به یادداشته باشید مشکلات و شکست لازمه موفقیت و زندگی فعالانه و پر جنب و جوش است. مسئولیت 100% رفتارخود را بپذیرید.

با شهامت جلو بروید و در تمام مسیر راه با خود بگوئید من توانایی حل تمام مسائل و مشکلات را دارم و با وجود تمام موانع موفق می شوم. شهامت در شروع کار و تحمل و استقامت در شکست های موقتی را در خود تقویت کنید. هرچه را که نمی توان درمان کرد ،تحمل کنید و روی راه حلها تمرکز کنید. مرتبا از تجربیات گذشته خود استفاده کنید و راه حلها را بررسی کرده و سریع اقدام کنید.

رفتارهای ناموفق گذشته را تکرار نکنید و روی رفتارها و اقدامات مؤثر تمرکز کنید.

باافراد موفق و کلیدی ارتباطات مؤثر برقرار کنید و از حمایت و پشتیبانی آنها استفاده کنید و با افراد موفق داخل شرکتتان نیز مرتب مشورت کنید جایی که هستید و جایی که می خواهید به آن برسید را بنویسید و روی مسیر و اقداماتی که شمارا به آن جایگاه می رساند متمرکز شوید تحقیق و مشورت کنید و برنامه ریزی نموده و سریع اقدام کنید. بدانید که این شرایط نیست که انسان را می سازد این انسان است که شرایط را می سازد. کارهایتان را الویت بندی کنید و به ترتیب اهمیت آنها را انجام دهید.روی کاغذ تفکر کنید. روی کارهایی که حتما باید خودتان انجام دهید تمرکز کنید و مابقی را تفویض و کارهای بی اهمیت را حذف کنید.

اوضاع مالی تان را بررسی کنید گردش مالی ایجاد کنید پول نقدتان را حفظ کنید پرداخت ها را به تاخیر بیاندازید یا تقسیط کنید و از مشتریانتان بخواهید پرداخت هایشان را پیشاپیش انجام دهند. هرگز ا ز تلاش دست برندارید.

هدف مشاغل، جذب و حفظ مشتریان است پس ارتباطات مؤثر با آنها داشته باشید و سطح رضایت آنان را بالا ببرید.

 

هرچه بیشتر و بهترو سریع تر، بتوانید برای مشتریانتان چیزی که می خواهند با قیمتی که مایلند پرداخت کنند را تامین کنید آنها بیشتر از شما خرید می کنند و شما را بیشتر به دوستانشان معرفی می کنند. فروش رو در رو را افزایش دهید.

مشتری باید بداند که چرا باید از شما خرید کند.

محصولات پر فروش و پر سود خود را مشخص کنید و آنها را به بهترین افرادتان برای فروش واگذار کنید.

روش و روند فروشتان را بررسی کنید برای خرید مشتریان راه را جذاب تر کنید.

تیم فروشتان را قوی کنید. اگر می خواهید دائما فروش داشته باشید باید روند کاری را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

1-       مشتری یابی

2-    ایجاد اعتماد و رابطه دوستانه

3-    تعیین نیاز های مشتری

 4- معرفی محصول

5- پاسخ دهی به ایرادات

 6- تمام کردن معامله.

سراغ 100 مشتری احتمالی خود بروید و تمام سعی و تلاش خود را روی آنها بگذارید و در کوتاه ترین زمان با آنها تماس بگیرید سخت کار کنید و ملاقات رو در رو با آنها برقرار کنید اینکار باعث رونق بخشیدن به کارتان می شود.

و بعد سراغ مشتریان راضیتان بروید و مجددا از آنها بخواهید از شما خرید کنند و یا مشتریان خوبی به شما معرفی کنند.

وقتی به افزایش فروش نیاز دارید قیمت را کم کنید، جایزه بدهید، خدمات اضافی منظور کنید...... از آنها فید بک بگیرید و از آنها بخواهید(به تمام مراحل فروشتان)  1 تا 10 به شما امتیاز بدهند و از آنها بپرسید چه باید بکنید تا نمره کامل بگیرید.

فهرستی از 3 تا 5 خصوصیتی که دیگران دارند وشما از آنها  لذت می برید وتحسین می کنیدرا یادداشت و این خصوصیات را در خود ایجاد کنید. در هیچ شرایطی ارزشهایتان را زیر پا نگذارید.

تا رسیدن به موفقیت دست از تلاش برندارید.

با آرزوی روزهای بهتر و موفقیتهای روز افزون        


شاد و سربلند باشید :شکوفه شهیدی



دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.