21 راهکار برتر



21 راهکار برتر

بخش سوم

 

19-به بهبود مستمر متعهد شوید . شما باید در همه زمینه ها بر کیفیت کالا و خدمات خود بیفزایید تا فعالیتهای خود را بهتر، ارزان تر و سریع تر نسبت به رقبا به دست مشتریان خود برسانید . باید به "روش کایزن " که به معنی " بهبود مستمر "است خودرا تعالی بخشید . همه را در سازمان تشویق کنید،کارهایشان را بهتر ، سریع تر و ساده تر انجام بدهند. به آنها آزادی عمل بدهید که بدون ترس روبه رو شدن با انتقاد ، کارشان را انجام بدهند . بطور منظم هرکالا ، خدمت و فرآیندکاری را بررسی کنید که چگونه می توانید به شکلی کارهایتان را بهتر کنید . با همکاران خود جلسات مشورتی برگزار و بررسی کنیدکه نسبت به رقبایتان از 1تا 10 چه امتیازی دارید . برای اینکه در کاری که می کنید بهترین شوید چه کاری باید بکنید ؟چگونه مشتریان خود را می توانید راضی تر و خوشحال تر کنید ؟ کدام اقدام است که بلافاصله می توانید انجام دهید که کیفیت عملکرد خود را بالاتر برده و رضایت مشتریان رابیشتر جلب نمایید ؟

 

20-روی محصول اصلی متمرکز شوید .محصول اصلی شما ، محصولیست که به بهترین شکل تولید می شود .مشتریان ؛آن را به شدت دوست دارند . سودمندترین کالای شماست و اساس کارشما را تشکیل می دهد . این کالایی است که به خاطر آن شناخته شده هستید و به بهترین شکل ممکن آن را تحویل می دهید . متاسفانه بعضی از تولید کنندگان ، مهم ترین محصول  خودرا به شکلی که باید رعایت نمی کنندو به این دلیل که از این محصول درآمد خوبی دارند ؛ فرض را براین می گذارند که همیشه به همین شکل باقی خواهد ماند . و از این رو، به سراغ کالاها و خدمات دیگری می روند و اگر به اندازه کافی دقت نکنند ، رقبا کارشان را ازآنها خواهند ربود و آنها به مشکل برخواهند خورد . از قاعده 80 به 20 در همه بخشهای تجارت خود استفاده کنید . به 20 درصد کالاها ، خدمات ، کارکنان موقعیتهاو مشتریانی که 80 درصد سود را به شما می رسانند توجه بیشتری بکنید و به هر قیمتی شده ازآنها مراقبت نمایید و موارد و افراد دیگررا رها سازید . بهترین رهبران کسانی هستند که حرکات ممکن را پیش بینی می کنند و برای هریک راهکاری در نظر می گیرند .

 

21-روی نتایج متمرکز شوید .نتایج در تجارت به منزله همه چیزاست . تنها معیار راستین توانمندی شخصی و اثر بخشی شرکت هستند و مشتریان به آن بها می دهند .. موفقیت شغلی به این بستگی دارد که چگونه طبق قول و قراری که داده اید ، رفتار می کنید .از خود بپرسید :" مشتریان ازکالاها و خدمات من چه انتظاری دارند ؟"و به آن عمل کنید .بطور کلی بایدهفت اقدام برای بهبود تولید، عملکردو بازده خود انجام دهید و این هفت اقدام را به قدری تمرین کنید ،که بهره وری و کاآریی خودرا به دو برابربرسانید، بردرآمد خود بیفزایید و سریع تر از دیگران به جلو قدم بردارید . 1- هدفهای خاص، روشن، شفاف ،مکتوب و قابل اندازه گیری در همه زمینه های مهم زندگی مشخص کنید . 2- روی کاغذ فکر کنیدو فهرستی از کل کارهایی که باید همه روزه انجام دهید ، شب قبل تهیه کنید .3-فهرست را الویت بندی کنید و از قاعده 80 -20اکارهای مهم تر شماره گذاری کرده وشروع کنید .4- بعضی از کارها را به بعد موکول کنید .5- از کارهای با ارزش تر شروع کنید .6- روی مهم ترین کار تمرکز کنید تا 100درصد آن به پایان برسد . 7- کارهای مهم را فوری انجام دهید و سرعت آن را تا پایان کار ادامه دهید .

 

نتیجه : 1-ازجایی که هستید شروع کنید : تجارت خودرا از نظر فروش ،مداخل ، سوددهی و شرایط بازار به شکلی که هست تحلیل کنید .2- زیر گذشته خط بکشید :از اندیشیدن از مبدا صفر استفاده نموده و از خود بپرسید ؛ با توجه به علم و آگاهی امروز ، کاری را که می کنید ، آیا دوباره انجام می دادید ؟ 3- فعالیت اقتصادی خودرا تحلیل اساسی بکنید : تولیدات ، خدمات ، فرآیندهای کاری و فعالیتهای خودرا بطور اساسی تحلیل و باز بینی  کنید .4- دقیقا تعیین کنیدکه چه می خواهید : هدفهای دقیق ، روشن و مکتوب را برای خود در نظر بگیرید . 5- آینده ایده آل خودرا طراحی کنید : سه تاریخ در سال آینده را در نظر بگیرید و فرض کنید در همه زمینه ها در شرایط عالی به سر می برید . کار و تجارتتان چگونه به نظر می رسد ؟ چگونه می توانید به این پنداره واقعیت ببخشید ؟6 -بیانیه ماموریت خودرا بنویسید : دقیقا مشخص کنید که با تجارتتان می خواهید برای دیگران چه کاری انجام دهید . نتیجه باید قابل اندازه گیری باشد . 7- سازمان خودرا از نو ایجاد کنید : تصور کنید که می خواهیدکارتان را از نو شروع کنید . چه کاری را متفاوت از قبل انجام می دهید ؟

 

8- اشخاص مناسب را انتخاب کنید :95درصد موفقیت شمارا کارکنانتان رقم می زنند. وقت صرف کنید و اشخاص مناسب را انتخاب نمایید . 9- بازاریابی موثرتر بکنید :به هریک از راهکارهای بازاریابی خود فکر کنید. از چهار اصل تخصص، تفاوت گذاری، بخش بندی و تمرکز برای هریک ازکالاها و خدمات خود استفاده کنید . 10- رقابت خودرا تحلیل کنید :دقیقا با چه کسانی رقابت می کنید و چرا مشتریان احتمالی و بالقوه ازآنها خرید می کنند؟11- بهتر ، ارزان تر و سریع تر از رقبا به مشتریانتان سرویس بدهید .12- ترکیب بازاریابی خودرا تغییر بدهید . تصور کنید مشاور تجاری خودتان هستید . از مفید و مناسب بودن محصول ، قیمت ، مکان و بازاریابی در بازار امروز از خود سئوالات سخت بپرسید . 13- شرکت خود را برای موفقیت بسیج کنید : مشخص کنید دوست دارید مشتریانتان در باره شما چه بیندیشند و چه بگویند ؟ 14- واحدهای فعالیت استراتژیک ایجاد کنید : کالاها و خدمات خودرا به چها طبقه گاوهای شیرده ، ستاره ها ، علامت سئوالها و سگها تقسیم کنید .

15- موثرتر بفروشید:تلاشهای فروش خودرا بهتر و موثرتر کنید . اشخاص موثرتری را استخدام کنید.آموزشهای بیشتری بدهید و روشهای مدیریتی بهتری را اعمال کنید . 16-تنگناها را از میان بردارید :عوامل و افرادی که سرعت رشد کارشمارا کم می کنند شناسایی و از میان بردارید. 17-شرکت خودرا از نو طراحی کنید : همواره راههایی برای ساده تر تولید کردن و بهتر فروختن کالاها و خدمات خود پیدا کنید.و به افراد مناسب کارها را تفویض نمایید. 18- برسود خود بیفزایید : تمامی کالاها و خدمات خودرا تجزیه و تحلیل کنید و میزان سوددهی هرکدام ازآنها را مشخص کنید و فروش محصولات و خدمات کم سود را کنار بگذارید . 19- به بهبودی مستمر متعهد شوید: به روش کایزن روز به روز خودرا بهتر کرده و سعی نماییددر سطحی بالاتر ازانتظارات مشتریان ظاهر شوید . 20- روی محصول اصلی متمرکز شوید: مهم ترین کالایا خدمتی را که ارائه می دهید شناسایی کرده بیشترین وقت خودرا برای فروش و تولید آن محصول صرف نمایید . 21- روی نتایج متمرکز شوید : بیشترین انرژی و منابع خودرا صرف کارهایی بکنید که بیشترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد .و روی کارهایی که الوییت بیشتری دارند فعالیت نمایید .



دیدگاه ها

ارسال نظر


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.